Sećam se kada sam prvi put birala kolica - napravila sam tabelu u excel-u. U prvoj koloni su bili nazivi kolica, a dalje cena, težina, dodatna oprema, kao i razne opcije, poput načina sklapanja ili mogućnosti okretanja ručke ili sedišta, pa čak i informacije kao što su broj ručki i dostupne boje, odnosno dezeni kolica. Imala sam i poseban folder sa slikama svih kolica koja su ušla u taj "uži" izbor.
Međutim, kada sam videla "Cam Portofino" - potpuno sam zaboravila na tabelu. Znala sam da su to ta kolica (jedina prava konkurencija im je bila "Inglesina Espresso", ali presudila je prevelika razlika u ceni). Lagana, sa velikom korpom, spojenom ručkom i zadovoljavajućom dodatnom opremom (dunjica za noge i navlaka za kišu) bila su baš ono što sam tražila.
Svaki
put kada bih u povratku sa pijace gurala uzbrdo natovarena kolica zahvaljivala
bih Bogu što nisam uzela neka teža. Nisam odmah ni bila svesna koliko mi je
težina bitna, jer sam se vodila time da živim u prizemlju kuće. A to što je ta
kuća na brdu... da ne spominjem da je među ustanovama bez lifta ili prilaza za
kolica jedno vreme bila i pedijatrija, pa sam ih i tu morala nositi uz i niz
stepenice. Ne smem zaboraviti ni unošenje u autobus i iznošenje iz njega, jer
sam bez vozačke dozvole i sopstvenog automobila, a u prigradskom naselju bila
prinuđena da skoro svakodnevno idem njime.
Često sam na
forumina nailazila na to da su ova kolica preuska. Međutim, em nikada ne bih
rekla da su uska i da bi to detetu mogao biti problem (ja mogu da sednem u njih), em to nikada ne bih smatrala manom. To što su uzana je samo još jedna
od mnogobrojnih prednosti, ne samo kad je u pitanju provlačenje među rafovima u
radnji i pored parkiranih automobila na ulici, nego i ako imate mali lift u zgradi.
Iako mnogi
preferiraju odvojene ručke (da tu okače kese), ja sam ipak želela neka kolica sa
spojenom. Praktičnije mi je za vožnju, a i vizuelno mi se mnogo više dopada.
Ručka se podešava u tri položaja (visine). Ja sam najčešće koristila prve dve,
pošto sam prosečne ženske visine (167cm) pa nije bilo potrebe za trećom,
najvišom. Uvek su mi se sviđala kolica koja kod ručke imaju prostor za čašu i
pregradu za sitnice, ali sam vremenom odustala od toga, jer sam shvatila da ako malo ne smanjim kriterijume nikada neću kupiti kolica.
Nakon 3 godine
kolica su i dalje u odličnom stanju, ali kako svakako moramo da kupimo
autosedište (jaje), počeli smo da razmišljamo o nekom od 2u1
sistema, jer bismo tako uz neku manju doplatu dobili potpuno nova kolica, pod garancijom. 3u1
mi nikada nije bila opcija, osim u jednom kratkom periodu, jer su prva kolica koja
sam ikada videla i isprobala u nekoj radnji bebi opreme bila Kunert. Ali ni tada
nisam obraćala neku posebnu pažnju na korpu. Nedavno sam naišla na komentar "da
je korpa nepotrebna kažu oni koji je nemaju". I možda je stvarno tako. Već imam
svoje iskustvo sa jednom bebom, a bez korpe na kolicima, tako da sam sigurna da
mi ni ovaj put nije neophodna. Obe bebe su letnje, pa nema neke potrebe za tom
ušuškanošću koju pruža korpa. A da spava može i u sportskom sedištu, a ako smo u
gostima može i na kauču. Činjenica je da je korpa mekša od sportskog
sedišta, i da bih nju mogla da prenesem u drugu sobu, ali to su već
sitnice.
Međutim, dok sam ja završila sa pisanjem ovog posta, u Aksi se na akciji pojavio "Hauck Shopper" 3u1 set, za isti iznos koji smo planirali da damo za "Lorelli Bertoni Rio" ili "Apollo" 2u1 set, tako da ćemo ipak i mi isprobati korpu :)
Međutim, dok sam ja završila sa pisanjem ovog posta, u Aksi se na akciji pojavio "Hauck Shopper" 3u1 set, za isti iznos koji smo planirali da damo za "Lorelli Bertoni Rio" ili "Apollo" 2u1 set, tako da ćemo ipak i mi isprobati korpu :)
"Hauck Shopper"
Ono što mi se pre svega dopalo kod 2u1 i 3u1 sistema je činjenica da se autosedište montira na ram kolica, tako da kad negde na kratko idemo kolima neće biti potrebe da budimo bebu kako bismo je prebacili iz autosedišta u kolica (kao što sam radila sa prvim detetom, ali, tada nisam imala svoj auto, pa mi to nije ni bilo toliko bitno). Takođe, kod ovih kolica se autosedište ne ubacuje u standardno sedište, već se posebno montira na ram, što je em vizuelno mnogo lepše, em lakše za guranje.
Kada se na ram montiraju korpa ili autosedište možete da gledate u bebu dok gurate kolica, što je svakako mnogo praktičnije od naginjanja preko tende ili virenja kroz prozor na njoj :) što se tiče vožnje - bolje je kada se okreće sedište, a ne ručka, jer tako prednji točkovi ostaju prednji, a zadnji ostaju zadnji.
Osim što kod ručke imaju plastični držač za čašu/flašu i za sitnice, na tendi od standardnog sedišta postoji i džep. Korpa ispod sedišta je dovoljno velika i lako pristupačna.
Od standardne opreme se, nažalost, ne dobija ništa. Dokupićemo navlake za kišu, ne samo za kolica, nego i za autosedište. Dunjica za noge nam verovatno neće biti potrebna, jer imam krznenu navlaku za kolica, koja, iako ne pristaje idealno na svaki model, može da se montira i posluži svrsi. Imam i torbu za kolica, doduše, pogrešne boje :P
Pri izboru kolica, tuđa iskustva će vam svakako pomoći, ali je mnogo važnije da obratite pažnju na svoje okruženje i na svoju dnevnu rutinu. Ono što je meni odgovaralo, vama možda neće, i obrnuto. Kao što vidite, i ono što mi nekada nije bilo bitno, sada jeste :)
Pri izboru kolica, tuđa iskustva će vam svakako pomoći, ali je mnogo važnije da obratite pažnju na svoje okruženje i na svoju dnevnu rutinu. Ono što je meni odgovaralo, vama možda neće, i obrnuto. Kao što vidite, i ono što mi nekada nije bilo bitno, sada jeste :)
Нема коментара:
Постави коментар